Friday, November 21, 2008

Čo znamená ignorácia

Stačí päť centimetrov snehu a celá Bratislava je hore nohami. Sedeli sme na obede v našej obľúbenej študentskej reštike a čakali na rezeň.

Šárka poklesla na duchu. Okrem školy ju štval hlavne jeden muž- Igor.

"Chápete, normálne ma ignoruje!" neveriacky pokrútila hlavou a roztrhla papierik pod pohár na miniatúrne kúsky.
"Ani mi po beánke nenapísal. NO chápete to?"

Veruže sme to nechápali. Sedeli sme tam celá tlupa, všetky informované o aktuálnej situácii a bez štipky pochopenia pre trápenie nezadanej mladej ženy.

O chvílu prišiel Martin. Pozrel na nás a sadol si rovno uprostred. A potom prišiel Igor. Za ruku držal priemerne vysokú brunetu s trochu tupým výrazom v tvári. Šárke sa rozžiarili očičká ale v momente, keď si uvedomila, čo sa deje jej ten úsmev rýchlo zamrzol. Zavetrila som problémy.

"Čaute," pozdravil Igor. "Toto je Zuzka, moja...priateľka."

Ostalo hrobové ticho. Všetky oči sa ledva odlepili od Igora a upriamili na Šárku. Husté.

"Čáááute," hlesla Zuzka, Igorova priateľka.

Prisahám, že Šárkina tvár vystriedala celú paletu farieb od bielej, cez zelenú, až po sýtu červenú. Nenápadne som v kabáte nahmatala mobil a stlačila päťku- rýchlu voľbu na Šárku. Tento trik používame vždy, keď sa potrebujeme zachrániť už od osudného leta v 2003. Práve včas, sledovala som, ako sa Zuzana snaži vtlačiť priateľský bozk na Šárkino líco držiac Igora za pravicu. Šárka sa strhla na zvonenie a len ťažko sa jej darilo zakryť odľahčený úsmev na perách. Zrušila môj hovor a dvihla mobil k uchu.

"Ahoj zlato!" zaševelila do hluchého slúchatka.

Postavila sa s veľmi dôležitým výrazom v tvári a odkráčala, aby mala viac súkromia.

"Vy ste akože šetci spolužiaci, či čo?" spýtala sa Zuzka.

Venovala som jej jeden pohľad. Veľmi dlhý a skúmavý.

Za päť minút sa vrátila a tvárila sa, že má naponáhlo. "Musím, decká!" Vzala kabát a už jej nebolo.

"Aspoň si mala majestátny odchod," uchechtla som sa, keď som Šárke podávala ďalšiu vreckovku. Najprv sa do nej hlasno vysmrkala a potom si utrela oči. Viem, že akékoľvek napomínanie o nehygiene by mi odporučila strčit si do...

No comments: