Friday, November 21, 2008

Vo večernej róbe sa najlepšie trsá

"Viem, že útek nie je riešenie." povedala Američanka včera večer na beánii.

"Hej? A prečo?" chcela som vedieť. Trochu ju potrápiť.

"Lebo sa pondelok musím vrátiť späť."

"Ani alkohol nie je riešenie." Povedala Šárka a obrátila do seba šamprlík. "Ale prečo sa neožrať, keď môžme?"

"A navyše je happy hour!" zvýskla Tanečnica a zodvihla svoj koktail. "Na nás!"

"Na mladosť!" pridala som sa.

"Na happy hour!" uchechtla sa Američanka.

Okolo polnoci, keď Tanečnica odchádzala sme nevedeli zohnať Šárku. Presnorili sme takmer celé PKO a ja som si vybila baterku v mobilnom telefóne na pokusoch sa jej dovolať. Po pol hodine sa objavila. Vlasy spredu uhladené za uší a vzadu rozcuchané, trblietavý rúž rozmazaný okolo úst a pery červené.

"Šárka," začala Tanečnica, "prečo sa ti trblieta dekolt?"

Šárka sa trochu tajomne, za to viac otrundžene usmiala a len mávla rukou.

Pozreli sme na seba. "Igor!"

Šárke sa rozžiarili očičká. Prikývla.

Neskôr, po tom, čo sme vystískali Šárku, vypočuli si detail za detailom všetko čo predchádzalo vášnivej bozkávačke v Igorovom aute a vyprevadili Tanečnincu, ktorá pre zmenu v porovnaní s predchádzajúcim rokom odchádzala po svojich a bez statných záchrankárov bo svojom boku, sme sedeli s Američankou. Sledovali sme jej bývalého takmer frajera ako sa natriasa na javisku a spieva tie desne staré pesničky od štvorice z Manchestra a jej rádo-by frajera ako vykrúca dajakú blondýnku v červených šatách.

"Teším sa so Šárkou," zakričala mi do ucha.

Usmiala som sa. "Ja tiež. Vyzerala strašne vyjavená. Ale šťastná."

Američanka so znechutením odvrátila pohľad od túliacej sa dvojky- žena v červenom a Američankin "budúci frajer, len o tom ešte nevie."

"Je šťastná, lebo netuší, do akej brindy sa dostala."

Američanka vstala, dopila koktail štýlom štart-cieľ a vrhla sa na tanečnú plochu. Následne sa na ňu vrhlo asi tucet chalanov. A tancovala like a maniac, she's a maniac on the floor...

No comments: