Thursday, August 26, 2010

Az kym nas tvoj job nerozdeli

Viem, ze sme sa hrali nezavazne, ale ja by som bola schopna kvoli nemu sa neprestahovat, zapustit kotvy, mat nalinajkovany zivot, pracu vo firme, odkial som pred troma mesiacmi odisla, byvat v podnajme v Podunajskych Biskupiciach, aby sme si potom za dvestorocnu hypoteku kupili trojizbak vo Vajnoroch. Alebo tak podobne.
"Predali ma na projekt," oznamil mi opatrne, podavajuc mi pohar vody u seba v kuchyni.
Bam. Len tak. Novodoba obdoba otrokarstva - korporatna spolocnost. Jedna z tych Aj-TY konzultantskych spolocnosti, ktorych zamestnanci si na fejsbuku pisali statusy - o polnoci z prace - "Chuck Norris raz robil v XYZ a odchadzal odtialto poriadne zniceny".
"Aha," pocuvala som.
"Do Nemecka. Na 6 mesiacov."
Okamzite mi vyschlo v hrdle. Ten pohar vody vobec nepomahal.
"Vezmes to?" opytala som takmer sepotom.
Ten moment trval pre mna nekonecne dlho.
Prikyvol.
Niekde hlboko vnutri mi odlahlo.

No comments: